کدخبر : 18150 |

وقف به عنوان یک راهکار اسلامی عمیق، ابزاری موثر برای حذف فقر از جامعه می باشد.


مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت:مسئولین همواره به دنبال متدهای غربی برای حل معضلات اقتصادی هستند در حالی که وقف می‌تواند به عنوان یک راهکار اسلامی عمیق، ابزاری موثر برای حذف فقر از جامعه باشد.

به گزارش بقاع نیوز،مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، توجه به موضوع وقف و چالشهای فرا روی آن را به عنوان یک رسالت دینی و سنت اعتقادی، وظیفه آحاد رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ افرادی برای استفاده جامعه از ملک خود، سنت وقف را اجرا کرده‌اند اما امروز باید همگی به دنبال پاسخ به این سئوال باشیم که چرا به وقف توجه کافی صورت نمی‌گیرد.

محمدپور در ادامه افزود : ترویج فرهنگ قرآنی عاملی برای کاهش میزان جرم و بزه در جامعه و افزایش شاخصهای امنیتی می باشد لذا رسانه‌ها میتوانند با پوشش رسانه‌ای محافل و مسابقات قرآنی نقش تاثیر گذاری در ایجاد زمینه برای قرآنی‌تر شدن جامعه ایفا نمایند

وی در ادامه از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان سرمایه معنوی و اعتقادی مردم یاد کرد و گفت : بقاع متبرکه و امامزادگان یک سرمایه‌ی معنوی و اعتقادی برای مردم است همچنان که امام راحل فرمودند “من امیدوارم مردم در پناه این بقاع در آرامش زندگی کنند.” مردم ما نسبت به پیامبر و ائمه محبت دارند و وفادار به آنها هستند. به این جهت به اولاد آنها نیز محبت و احترام دارند در طول سال بیش از صد میلیون نفر زائر در این اماکن مقدسه حضور می‌یابند و جا دارد که برای معرفی آنها توجه ای بیش از گذشته داشته باشیم.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف استان قزوین افزود: اوقاف استان قزوین با توجه وجود اولین وقف نامه کشور در آن و تعداد زیاد موقوفات و ۲۶۴ امامزاده و بقعه متبرکه یکی از استانهای برتر در زمینه وقف وو امامزادگان و بقاع متبرکه  آن به شمار می‌رود ، که معرفی موقوفات و بقاع شاخص به همراه فعالیت ها و عملکرد این اداره کل در راستای احیاء و صیانت از حقوق موقوفات و معرفی بقاع متبرکه از واجبات کار روابط عمومی می باشد که بدون همکاری ، مساعدت و تعامل سازنده و مطلوب با رسانه های استان امکان پذیر نمی باشد.

وی شناخت محیط و کارکرد رسانه ها را تاثیر گذار در تدوین برنامه سال ۹۶ روابط عمومی اوقاف قزوین دانست و گفت :شناخت محیط و کارکرد رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تدوین برنامه سال ۹۶ روابط عمومی اوقاف قزوین داشت برهمین اساس در ابتدا با مطالعه همه جانبه کارشناسی ، ابتدا درک درست و مطلوبی از فضای کاری و حال و هوای رسانه های جمعی بدست آوردیم ، طبیعی است که هر رسانه ، اخلاق ، کردار و گرایشهای سیاسی اجتماعی خاص خود را دارد . به همین منظور ، فضای مناسبی برای رسانه های جمعی اختصاص داده شده و با تشکیل گروههای مشاوره ای رسانه ای از توان و ایده های این بخش استفاده بهینه نمودیم

این مقام مسئول دانستن خط و خطوط و سیاستهای فکری و عقیدتی رسانه های جمعی و روح حاکم بر رسانه ها از بابت افکار و اندیشه ها و دورنمای کاری آنان بسیار مهم است و اظهار داشت : چه بسا ما بعضا از نقش رسانه ها در توسعه و ترویج فعا لیتهای خود استفاده کرده باشیم ولی نتیجه مطلوب و مورد نظر حاصل نشده باشد ، در واقع باید دانست که آیا شکاف و فاصله ای میان ما و رسانه از جهات فکری و راهبردها وجود دارد یا خیر ؟ اگر بین ما و رسانه ها تعریف درستی از توقعات و انتظارا ت وجود نداشته باشد ما نمیتوانیم برایند مناسبی از همکاری با رسانه ها داشته باشیم. از این منظر لازم دیدیم تا با رسانه ها به یک درک و زبان مشترک برسیم و خود را برای یکدیگر بدرستی تعریف نماییم .

وی در ادامه افزود : بعداز طی نمودن مراحل فوق با استفاده از نظرات کارشناس استانی و ملی در این زمینه نسبت به تهیه پیش برنامه سال ۹۶ جهت ثبیت در روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اقدام گردید که نظر مساعد کارشناسان و مدیران سازمانی را نیز همراه داشت.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برنامه سال ۹۶ را با یک رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال ۹۵ معرفی کرد و اظهار داشت : به منظور افزایش ارتباط مستمر و مطلوب با رسانه های استان جهت معرفی امامزادگان و موقوفات استان شاهد رشد ۴۳ درصدی برنامه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در تمامی ابعاد و آیتم های مربوطه هستیم ، ما در مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های صداوسیمای استان با توجه به تهیه زیرساخت های این امر می بایست تا پایان سال ۹۶، ۳۰ عنوان برنامه تولیدی و ۱ عنوان برنامه مشارکتی و ترکیبی برای پخش از شبکه های سراسری و استانی صداو سیما آماده نمائیم،برگزاری ۱۴۰ برنامه مذهبی و ملی ، توزیع ۸۰۰۰ بسته اطلاع رسانی شامل معرفی امامزادگان و موقوفات شاخص ، گزارش عملکرد سازمانی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و همچنین کارگروه های ویژه سازمانی ، برگزاری همایش وقف و رسانه در سطح استان ، ساخت و پخش ۷ مستند و کلیپ به همراه زیرنویس و وله از کارکردهای وقف و بقاع متبرکه ، تولید و انعکاس ۱۲۰۰ خبر در سطح جامعه خبری استان ، برگزاری اردوهای توجیهی و خبری ویژه خبرنگاران ، برگزاری نمایشگاه های دستاوردها و عملکرد و فعالیت های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، توسعه و راه اندازی سامانه پیام کوتاه متمرکز در ادارات شهرستان های تابعه و موقوفات و بقاع متبرکه شاخص ، برگزاری مسابقات پیامکی و نظر سنجی و …. از دیگر برنامه های روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در سال ۹۶ می باشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خاتمه ضمن تشکر از همکاری و مساعدت و تعامل دوسویه و سازنده رسانه های جمعی استان اظهار داشت : اگر روابط عمومی و تبلیغات و اطلاع رسانی، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین موفقیتی حاصل شده است حاصل دست رنج و تلاش ۱۰۰ خبرنگار ، عکاس و … فعال در این حوزه می باشد ، لذا با تمام وجود از تلاش و زحمات همه این بزرگواران تشکر قدردانی می نمایم.

انتهای پیام/

مربوطه به : اخبارپایگاهاخباربقاع متبرکهاخبار وقفاخبارآخرین عناوین

کلمات کلیدی:

کانال تلگرام بقاع نیوز امامزادگان

RSS

دیدگاه شما :