نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
- شناسه خبر: 9172
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
- نویسنده: تحریریه بقاع خبر
وی تاکید داشت: رسانه ها و مجموعه های مردمی بسیار زیاد است که حتی نامشان تا به الان شنیده نشده است به عنوان یکی از نقطه قوت این نمایشگاه این است که مجموعه های مردمی با تمام ظرفیت حضور پیدا می کنند. در دومین دوره نمایشگاه در شهریور سال ۹۳ برگزار شد و دستاوردهای زیادی را به همراه داشت. رسانه ها و مجموعه های فرهنگی زیادی در این نمایشگاه حضور داشتند و حتی افراد و مسئولانی که از دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید داشتند، بسیار راضی کننده بود. سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار بازدیدکننده در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند.
خراسانی زاده در این نشست صحبت های خود را به سه بخش عمده
_ تاریخچه مختصر برپایی نمایشگاه
_ جزئیات برگزاری نمایشگاه
_ و سوالات خبرنگاران تقسیم کرد.
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به این که در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که قرار بر این شده است که از تاریخ ۲۲ بهمن الی ۲۷ از ساعت ۱۰ الی ۲۰ می توانند بازدید کنندگان حضور داشته باشند. حدود ۵۰۰ غرفه نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این نمایشگاه با همکاری سازمان سراج برگزار خواهد شد. همچنین امسال نیز به مانند سال گذشته برنامه های ویژه ای از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در صداوسیما پخش زنده خواهیم داشت.
خراسانی زاده در ادامه با تاکید بر این که در سال گذشته بیش از ۲ ساعت پخش زنده در صداوسیما و حتی دیگر رسانه ها داشتیم، امسال نیز چنین اتفاقی رخ داده است. همچنین سایت سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
حدود ۴ بخش اصلی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد. یکی از آنها رسانه های برخط است که به سایت های خبری و شبکه های اجتماعی و وب تی وی ها و سایت های فرهنگی را تشکیل می دهد که حدود ۵۰ درصد از کل نمایشگاه می شوند.
بخش دوم نمایشگاه مربوط به نشر دیجیتال تلفن همراه می باشد که حدود ۲۰ درصد از کل فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.
بخش سوم مربوط به حوزه بازی و پویانمایی است که حدود ۱۰ درصد از فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.
بخش چهارم نیز را نیز فناوری و اطلاعات تشکیل می دهد که از نظر کلی حدود ۵ درصد از فضای کل غرفه های شرکت کننده در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل داده است..
به گفته خراسانی زاده، در کنار بخش های مذکور، برای اولین بار زیارت مجازی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی خواهیم داشت. در فضای ۱۳۵ درجه با نمایشگرهایی که منحنی هستند، در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، می توان زیارت امامان و ائمه اطهار را در نمایشگاه به صورت مجازی داشته باشیم.
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تاکید داشت: ارتقای سواد فضای مجازی که به عنوان دغدغه مردم در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اتفاق خواهد افتاد. همچنین به بخش کودک و نوجوان به شدت توجه شده است که نسبت به سال گذشته اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد. همچنین رونمایی هایی زیای در بخش فرهنگی و جبهه انقلاب فرهنگی خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار کلینیک مجازی ترک اعتیاد در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به بازدیدکنندگان نمایشگاه راهنمایی خواهد داد.
خراسانی زاده، با تاکید بر حضور پررنگ رسانه های خبری، تاکید داشت: حدود ۳۰ درصد غرفه ها شهرستانی و خارج از تهران است. یکی از نقاط پررنگ سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور رسانه های پرتعداد خبری است.
وی با دعوت از مسوولین و مردم جهت حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: از تمامی مسئولین کشوری و حتی مردم در این نشست خبری دعوت می کنم که از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید داشته باشند.
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، افزود: خوشبختانه حضور مردم در سال گذشته بسیار پررنگ بود و انتظار داریم که در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور مردم و مقامات و مسئولین داشته باشیم.
در ادامه برنامه تعدادی از خبرنگاران از سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی سوالاتی پرسیده شد.
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعداد حضور غرفه های مربوط به حوزه اظهار داشت: در دو نمایشگاه گذشته حدود ۵ غرفه تخصصی در مباحث مربوط به حوزه حضور داشتند که امیدواریم امسال نیز حضور جدی داشته باشند.
خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که بر اساس کدام معیار رسانه ها حضور دارند اظهار داشت: بخشی از معیار انتخاب سایت های خبری و غرفه داران، بر اساس اولویت ثبت نام و کیفیت کار و همچنین حضور در نمایشگاه های دیگر بود.
خراسانی زاده درباره مراسم افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه روز ۲۲ بهمن از ساعت ۱۵ در بوستان گفت وگو خواهد بود. همچنین درخواست غرفه ها به شدت افزایش داشته است. مکان نمایشگاه به گونه ای است که نمی توان بیشتر از ۳۰۰ غرفه در اختیار شرکت کنندگان و متقاضیان قرار داد.
خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که در بحث گفتمان انقلاب اسلامی چه اقداماتی در نمایشگاه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رخ خواهد داد اظهار داشت: ممکن است که مجموعه های متفاوت، رسانه های خود را داشته باشند.
سخن گوی نمایشگاه در پاسخ سوال خبرنگاران مربوط به برنامه کاندیداها و انتخابات مجلس در نمایشگاه اذعان داشت که : ۱۰ روز قبل از شروع انتخابات نمایشگاه به اتمام خواهد رسید و از جانب ما هیچ گونه برنامه انتخاباتی در نظر گرفته نشده است اما رسانه مختلفی که وجود دارند می تواننده استقبال کننده کاندیداهای مختلف با نظرات متفاوت باشند حتی در صورت لزوم نشست خبری نیز برگزار خواهد شد اما برنامه ویژه ای را از قبل تهیه نکرده ایم.
وی افزود: به هیچ عنوان در این نمایشگاه به موضوعات سیاسی پرداخته نمی شود و تنها معیار گفتمان انقلاب اسلامی باعث حضور رسانه های مردمی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی خواهد بود.
.