denemeeeeeeeeeee
کدخبر : 17412 |

عدم همسویی دیدگاه طراح و تولید کننده /بی توجه ای به سلیقه مخاطب عام


تولیدکنندگان بیش از هر چیز به فروش بیشتر و تولید ارزان‌تر فکر می‌کنند و طراحان هم در پی تناسب و زیبایی هستند و سلیقه مخاطب عام را در نظر نمی‌گیرند در حالی که خوب است این دو هم‌راستا شوند.

حمید قبادی ایجاد ارتباط هدفمند و سیستماتیک میان طراحان و تولیدکنندگان را یکی از اهداف اصلی جشنواره مد و لباس فجر دانست و افزود: مشکل اساسی ما این است که ارتباطی بین دو بخش صنعت و هنر وجود ندارد و دیدگاه طراح و تولیدکننده با هم یکی و همسو نیست.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور،ایجاد ارتباط هدفمند و سیستماتیک میان طراحان و تولیدکنندگان را یکی از اهداف اصلی جشنواره مد و لباس فجر دانست و افزود: مشکل اساسی ما این است که ارتباطی بین دو بخش صنعت و هنر وجود ندارد و دیدگاه طراح و تولیدکننده با هم یکی و همسو نیست. به این معنی که تولیدکنندگان،  بیش از هر چیز به فروش بیشتر و تولید ارزان‌تر فکر می‌کنند و طراحان هم در پی تناسب و زیبایی هستند و سلیقه مخاطب عام را در نظر نمی‌گیرند در حالی که خوب است این دو هم‌راستا شوند.

وی با اشاره به این که طرح‌های هنری، یکی دیگر از مواردی است که به صنعت پوشاک ما آسیب زده گفت: بسیاری از طراحان ما هنری رفتار می‌کنند و سلیقه مخاطب عام را نمی‌شناسند. از سوی دیگر بیشتر تولیدکننده‌های ما ترجیح می‌دهند از ژورنال استفاده کنند و کمتر از وجود طراحان بهره ببرند به همین خاطر جشنواره مد و لباس فجر، بهانه و فرصت خوبی است تا یک ارتباط هدفمند و سیستماتیک میان این دو گروه شکل بگیرد.

قبادی با اشاره به ضرورت حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی گفت: باید کار طراحان و تولیدکنندگانی که می‌کوشند لباس باهویت طراحی و تولید کنند، تبلیغ شود. بنابراین از یک سو فرهنگسازی در زمینه استفاده از نشان ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان برای ما اهمیت دارد و از سوی دیگر می‌کوشیم تا سهم هنری مد و لباس را تبیین و آن را از مالیات معاف کنیم تا با این کار تعداد بیشتری از تولیدکنندگان را به بهره گرفتن از نظر و حضور طراحان تشویق کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس، یکی از مهمترین وظایف این گارگروه و برنامه‌های ششمین جشنواره مد و لباس فجر را توجه به «لباس اجتماع» دانست و افزود: همه ایرانیان، با هر سن و سال و جنسیتی، با این لباس سر و کار دارند و یکی از مهمترین وظایف ما معرفی الگوهای موردنیاز مردم در حوزه لباس اجتماع است؛ لباسی که هم زیبا و به روز باشد و هم با سلیقه عموم جامعه هماهنگی داشته باشد.

قبادی به تبلیغات گسترده برای ششمین جشنواره مد و لباس فجر اشاره و بیان کرد: امسال، یک ماه پیش از شروع جشنواره، فراخوان را منتشر کرده‌ایم و نظرات اتحادیه پوشاک، انجمن طراحان لباس، استادان دانشگاه و گروه‌های تخصصی را جویا شدیم. همچنین توجه ویژه‌ای به بخش تبلیغات داشته و علاوه‌بر تبلیغ عمومی، حضور در شبکه‌های مجازی را هم فراموش نکرده‌ایم. همچنین قرار است در جشنواره امسال، ۱۲ نشست تخصصی در حوزه مد و لباس برگزار شود.

مربوطه به : فرهنگیهنرمنداناجتماعیدیگر حوزه هادیگر خبرهااخبارپایگاهاخبارآخرین عناوین

کلمات کلیدی:

RSS

دیدگاه شما :